Woningstichting neemt veroorzaker in bescherming!

Beschrijf wat U ervaart. Noem WOONPLAATS in titel.
Forumregels
Noem WOONPLAATS van hinder in de titel.
Bericht wat u hoort, sinds wanneer, in welke tijden/omstandheden, wat het met u doet. Wees beknopt.

Woningstichting neemt veroorzaker in bescherming!

Berichtdoor Elvis » 10 feb 2015 12:21

Hallo allemaal,

Sinds augustus 2014 word ik vrijwel iedere nacht door mijn buurman uit mijn slaap gehouden of gehaald.
Hij heeft zijn Homecinemaset aanstaan.
Omdat hij de laatste maanden de hoge- en middentonen met de Equalizer uitfiltert houd hij alleen extreem laagfrequent geluid van zijn Subwoofer over.
Hij staat helemaal niet hard maar hard genoeg om mij te storen. Ik ben er achter gekomen dat ik overgevoelig ben voor laagfrequent geluid: dit uit zich als volgt: het lijkt alsof het oorsmeer beweegt in mijn oren, dit gaat gepaard met zeer pijnlijke steken in het oor, hartritmestoornissen.

Mijn buurman 4x op zijn storingen aangesproken. Steeds zelfde reactie:"Ik doe niks, het is iemand anders."

Diverse klachten ingediend bij de Woningstichting, Buurtbemiddeling gehad, helpt allemaal niets: mijn buurman ontkent tegen alles en iedereen dat hij niets doet.
Hij stoort op een dusdanig volume, dat er buiten niets is te horen, zijn huis- en slaapkamer grenzen direct aan mijn huis- en slaapkamer.
Hij doet het bewust en blijft gewoon doorgaan met zijn storingen.

De Woningstichting blijft het afdoen met:"Je kunt het niet bewijzen, het kan ook iemand anders zijn."
Maar mijn vriendin en ik zijn ervan overtuigd, dat mijn buurman wel de dader is!
Ik heb buiten mijn vriendin nog andere onafhankelijke getuigen, ik heb geluidsopnames, het wordt allemaal weggewuifd door de Woningstichting!

Dit is natuurlijk de makkelijkste weg voor de Woningstichting: hoeven ze tegen mijn buurman geen rechtzaak te beginnen.

Woningstichting gaat nog een keer praten bij mijn buurman, maar die zegt tocht weer dat hij niets doet!
Met als gevolg dat wanneer er dus niets wordt gedaan, mijn buurman een vrijbrief heeft mij tot in lengte van maanden, misschien zelfs jaren tetreiteren, met alle lichamelijke gevolgend vandien.
Ik ben ook nog hartpatient.

Wat kan of moet ik nog doen. Het is een nachtmerrie.
Wie heeft er nog tips.

Onderstaand mijn verhaal uitgebreider.

Met vriendelijke groet,

Elvis

Ik ben een man van 56 jaar en ben nieuw op dit forum. Ik woon alleen.
Twintig jaar woon ik op mijn huidige woonadres, sinds juli 2012 heb ik een nieuwe buurman, ook alleenwonend.
Mijn vorige buren hebben mij nooit lastig gevallen en kon ik 's nachts rustig slapen.

Het volgende is nu het geval.
Tot augustus 2014 had ik een goed contact met mijn nieuwe buurman, d.w.z. we maakten af en toe een praatje als we in de tuin waren.
Echter vanaf augustus 2014 valt het mij op dat ik steeds 's nachts wakker word van zijn Homecinemaset.

Dit probleem doet zich steeds vaker voor, nu is het vrijwel iedere nacht.
Vanaf 29 okt. 2014 houd ik een logboek bij.

Tussen 29 okt. 2014 en 4 nov. 2014 valt het mij op dat ik steeds om 03.00 uur 's nachts wakker word van de Homecinemaset van mijn buurman.
Lijkt op programmering van een timer.
Ik word wakker van geroezemoes praatprogramma's die hij waarschijnlijk heeft opgenomen.
Het is niet echt hard, maar hard genoeg dat ik er wakker van word. Dit duurt dan steeds tot 10.00 uur de volgende morgen, met het gevolg dat ik niet meer kan slapen.
Hij doet dit zeer geraffineerd: hij heeft zijn ontvanger en Homecinemaset aanstaan zonder beeldscherm, dus alleen het geluid.

Op 4 nov. 2014 spreek ik mijn buurman aan op zijn nachtelijke storingen.
Reactie buurman:"Dat ben ik niet, dat is iemand anders, ik slaap 's nachts!"
Aan zijn gezicht zie ik duidelijk dat hij ervan geniet dat ik kom klagen en dat ik last van hem heb.
Toen ik hem vertelde dat het lijkt of hij een timer heeft ingesteld, omdat ik nachten achter elkaar op dezelfde tijd wakker werd, werd hij rood en verscheen er een verlegen lach op zijn gezicht, alsof hij zich betrapt voelde.
Weer was zijn reactie:"Ik doe niks, het is iemand anders!"
Ik weet echter zeker dat hij het wel is, omdat het geluid duidelijk van zijn kant komt en veel te dicht bij is, hij heeft de set tegen mijn muur aanstaan. Daarom blijft hij voor de verdere omgeving onopgemerkt.
Hij wil bewust mij alleen storen.
Verder vertel ik hem, dat als hij niet thuis is, dat ik dan niets hoor.
Opeens zie ik door het raam van zijn woning, dat zijn dekbed en kussen op de bank in de woonkamer liggen: Slaapt hij op de bank om mij 's nachts boven te kunnen storen?
Hij heeft zijn installatie in de woonkamer staan: inmiddels heb ik vastgesteld dat hij 's nachts met de afstandsbediening in de weer is:ik hoor volume en klankverschillen.

Wat valt mij op:
Tussen 10.00 uur 's morgens en 1.00 uur 'snachts is het rustig en stil.
Vaak begint hij met storen om 1.00 uur 's nachts en houd hij mij soms de hele nacht tot de volgende morgen 10.00 uur wakker.
Ik heb mijn buurman nu 4 keer aangesproken op zijn gedrag: steeds weer zelfde reactie: "Ik doe niks, het is iemand anders.
Sinds ik hem op 4 nov. 2014 heb aangesproken wijzigt hij zijn tactiek: hij stoort nu 's nachts op verschillende tijden. Je zou toch denken dat wanneer het inderdaad iemand anders zou zijn, dat de tijden zoals boven beschreven zouden doorgaan.
Ook valt het nu op dat sinds ik hem erop attent heb gemaakt, dat het stil was als hij niet thuis was: nu laat hij zijn installatie ook aanstaan als hij weggaat, natuurlijk in de hoop dat ik zal gaan geloven, dat het iemand anders is: maar dat is absoluut niet het geval.
Ook stelt hij zijn installatie anders af: hij filtert de hoge frequenties uit het geluid, zonder alleen de Subwoofer met de lage frequenties (0-400 Hz) is te horen.
Dit is zeer irritant: doet pijn aan de oren en hoofd en veroorzaakt bij mij hartritmestoornissen. Ik ben hartpatient!
Bijkomend probleem is nu dat ik er inmiddels achter ben dat ik de lage frequenties, die de meeste mensen niet kunnen horen en/of voelen, dat ik die wel kan horen en voelen.

De laatste, vierde keer dat ik mijn buurman aansprak op zijn verstoringen was 22 nov. 2014 om 0.00 uur.
Op die avond had hij zijn installatie compleet en hard aanstaan.
Ik heb toen bij hem aangebeld, het geluid kwam duidelijk uit zijn woning, was op straat duidelijk te horen.
Gelijk werd het stil!
Buurman deed open. Nadat ik hem zei dat ik last had van de luidstaande Homecinemaset zei hij woedend:"Ik doe helemaal niets, dat ben ik niet, je hebt ze niet allemaal op een rijtje!"
Toen ik hem zei dat ik de overlast bij de woningbouwstichting zou melden en aangifte zou doen bij de politie, sloeg hij zich van het lachen op de knieen luid roependL:"Meld het maar bij de woningbouwstichting en doe maar aangifte bij de politie het interesseert me toch geen zak!"
Deze opmerking deed mij vermoeden, dat hij toch door zal gaan met treiteren en mij wakker houden.

Dit vermoeden heeft hij inmiddels bevestigd, want hij gaat gewoon door!

Na melding bij de Woningbouwstichting op 8 nov. 2014 is het volgende gebeurd:
Op 16-12-2014 zijn twee vrijwilligers van Buurtbemiddeling bij mij geweest hebben mijn verhaal aangehoord, vervolgens zijn ze naar mijn buurman gegaan.
Ze hebben hem verteld dat ik last van hem had en dat ik van zijn nachtelijke storingen zelfs hartritmestoornissen krijg.
Ook zij krijgen dezelfde reactie:"Ik vind mijn buurman een aardige kerel en ik doe niks, ik slaap 's nachts!"
Toen de buurbemiddelaars na dit gesprek met mijn buurman terugkwamen bij mij, viel het op dat ze ineens begonnen met ruis in de oren.
Daaruit maak ik op dat mijn buurman hun heeft aangepraat dat ik het mij inbeeld en dat het tussen de oren zit.
Dit is echter niet waar, want ik stel ook vast, wanneer het 's nachts rustig is, maar dat is maar zelden!
Ook deelden zij mij mede, dat mijn buurman niet bereid was tot een gezamenlijk gesprek.
Mijn conclusie hieruit: Als hij niets zou doen en niets te verbergen heeft zou hij toch gewoon met ons kunnen praten.
De nacht na het gesprek met de Buurtbemiddelaars was voor mij een ware hel: van 0.40 uur tot 09.30 uur heeft hij mij de hele nacht wakker gehouden:Homecinemaset compleet aan op een dusdanig volume dat ik alleen word gestoord.

Op 08-01-2015 heeft mijn buurman een gesprek met een consulente van de Woningbouwstichting.
Ook zij krijgt de zelfde reactie: Ik doe niks.

Volgens mij ontkent(liegt) hij gewoon tegen alles en iedereen in de hoop dat ze hem op den duur met rust zullen laten, zodat hij in lengte van maanden, misschien wel jaren ongestoord verder kan gaan met mij te storen.

Politie en Woningbouwstichting doen vrijwel niets.
Van de Woningbouwstichting moet ik nu 3 maanden lang iedere keer de politie bellen. Die komt dan: of mijn buurman zet snel alles uit, als de politie bij mij binnen is, of de politie hoort niet wat ik hoor.
Dit vind ik een zeer slechte werkwijze.

Ik houd toch ook al elke dag een logboek bij.

Het is een lang verhaal.
Elvis

Re: Woningstichting neemt veroorzaker in bescherming!

Berichtdoor OllieW » 20 mei 2015 10:28

In mijn ervaring met lgf kom ik er wel achter dat - wat lgf ook veroorzaakt, en of het wel of niet in je eigen hoofd zou zitten - je meer bereikt als je probeert te voorkomen dat je een ander gaat beschuldigen van kwade opzet door interpretaties aan diens lichaamshouding te geven die door jezelf zijn ingevuld. Je weet namelijk niet wat iemand anders denkt als hij rood wordt, lacht of lelijk kijkt. En niet iedereen hoort hetzelfde of neemt hetzelfde waar. Er hoeft niet perse kwade opzet te zijn, misschien is het een constructief probleem in het gebouw. Een burenruzie erbij maakt het voor jezelf niet beter.
Zolang de bron van de hinder niet kan worden aangetoond of door afgesproken normen niet direct aan te pakken is, zoek afleiding, bijvoorbeeld een muziekje op de oren (niet te hard). Ook al wil je liever (in stilte) slapen, je kunt beter even opstaan en iets voor jezelf gaan doen dan jezelf kwaad liggen maken. Kies de minst kwaaie voor jezelf! Er is namelijk geen snelle oplossing voor lgf. Afleiding zoeken helpt in ieder geval om te voorkomen dat het een obsessie wordt (dat is mijn ervaring).
Ik hoop voor jou (en ons allen op dit forum) dat er snel een oplossing komt voor dit probleem!
OllieW

Re: Woningstichting neemt veroorzaker in bescherming!

Berichtdoor Elvis » 17 jul 2015 11:10

OllieW schreef:In mijn ervaring met lgf kom ik er wel achter dat - wat lgf ook veroorzaakt, en of het wel of niet in je eigen hoofd zou zitten - je meer bereikt als je probeert te voorkomen dat je een ander gaat beschuldigen van kwade opzet door interpretaties aan diens lichaamshouding te geven die door jezelf zijn ingevuld. Je weet namelijk niet wat iemand anders denkt als hij rood wordt, lacht of lelijk kijkt. En niet iedereen hoort hetzelfde of neemt hetzelfde waar. Er hoeft niet perse kwade opzet te zijn, misschien is het een constructief probleem in het gebouw. Een burenruzie erbij maakt het voor jezelf niet beter.
Zolang de bron van de hinder niet kan worden aangetoond of door afgesproken normen niet direct aan te pakken is, zoek afleiding, bijvoorbeeld een muziekje op de oren (niet te hard). Ook al wil je liever (in stilte) slapen, je kunt beter even opstaan en iets voor jezelf gaan doen dan jezelf kwaad liggen maken. Kies de minst kwaaie voor jezelf! Er is namelijk geen snelle oplossing voor lgf. Afleiding zoeken helpt in ieder geval om te voorkomen dat het een obsessie wordt (dat is mijn ervaring).
Ik hoop voor jou (en ons allen op dit forum) dat er snel een oplossing komt voor dit probleem!

@ Ollie W.,

In de eerste plaats beschuldig ik mijn buurman niet. Ik stel vast dat hij de storing veroorzaakt: hij zet ś nachts zijn tv-ontvanger aan, waardoor ik wakker word! Bovendien heb ik getuigen.

17 jaar lang heb ik ander buren gehad: nooit geen last ondervonden.
De huidige (storende) buurman woont er sinds 2012: steeds last: het geluid, duidelijk praten van praatprogramma 's, komt duidelijk vanuit zijn woning, het is duidelijk op mij gericht!!
Ik heb bij alle andere buren nagevraagd: allemaal horen ze niets, daar zorgt mijn buurman wel voor.

Nadat ik in nov. 2014 bij alle andere buren had nagevraagd, heb ik op 22 nov. 2014 ś avonds om 0.00 uur toen hij alles weer hard had aanstaan, duidelijk voor op straat te horen dat het uit zijn woning kwam!!, mijn buurman aangesproken op zijn nachtelijke storingen.

Nadat ik had aangebeld, duurde het even voordat de buurman opendeed: eerst werd al het geluid afgezet.
Toen ik mijn buurman aansprak op het feit dat hij met zijn luide tv-ontvanger mij stoort, was zijn antwoord:"dat ben ik niet, dat is iemand anders." Met dit antwoord geeft hij aan dat er storing is!!
Omdat ik weet dat alle andere buren niets horen, is dit daderkennis!! Dus is hij de dader!!

Op 16 dec. 2014 waren er twee medewerkers van de buurtbemiddeling bij mij geweest en hebben daarna mijn buurman aangesproken op de storing. Weer was zijn antwoord: Ik doe niks!!" (Leugen)

De nacht erna heeft hij van 01.00 uur tot de volgende morgen 9.30 mij continue wakker gehouden met zijn tv-ontvanger en zijn tv:hij was duidelijk kwaad op mij dat ik buurtbemiddeling had ingeschakeld.

Bovendien kan ik het beste beoordelen waar vandaan de storing komt, omdat ik het waarneem en de buitenstaanders die het allemaal menen te weten niet.

Mijn buurman is duidelijk aan het provoceren.

Gr. Elvis
Elvis

Keer terug naar Mijn soort LFG - overige regio's