LFG Amsterdam afzuiginstallatie

Beschrijf wat U ervaart. Noem WOONPLAATS in titel.
Forumregels
Noem WOONPLAATS van hinder in de titel.
Bericht wat u hoort, sinds wanneer, in welke tijden/omstandheden, wat het met u doet. Wees beknopt.

LFG Amsterdam afzuiginstallatie

Berichtdoor EllenA » 06 feb 2017 22:45

Ook voor mij hinder door een grote afzuiginstallatie. Het gaat om de afzuiging van een restaurant op de begane grond. Ik woon op 3-hoog, boven het restaurant.
Hier waren altijd kleine winkeltjes, nu is daar een groot restaurant voor in de plaats gekomen. Met bijbehorende grote afzuiginstallatie. De motor van dat ding staat op het plat dak schuin boven mijn slaapkamer. Op een meter of 5 afstand. Aan het dak en aan een schoorsteen vastgemaakt.
Eerst ging het alleen om trillingshinder. Natuurlijk hoor je het ding buiten ook, maar niet bij mij binnen. Maar die trilling, die komt dus via de constructie, via plafond, muur, vloer, alles trilt dan mee. Kon er niet van slapen. Melding gedaan, dan komt Handhaving, maar die kon niks constateren, want ze hebben geen trillingsmeter. Dus dan doen ze de volgende methode: de inspecteur komt op je bed zitten, voelt ze dan niks, dan is er niks aan de hand. En helaas voor mij voelde zij het niet. Nou ik voel het ook pas als ik ga liggen, en dan kan ik dus niet slapen. maar ja, toen heb ik dus zelf allerlei schuimmateriaal onder mijn bed gedaan, in laagjes, dempers etc. Helpt een beetje.
Nu is het sinds een paar weken veranderd: ik hoor in huis brom/zoemtonen, gecombineerd met trilling. De gewaarwording van een druk op mijn oren. Buiten is het nog steeds hetzelfde afzuiglawaai. Overdag kan ik het redelijk negeren, s'avonds muziek aan. Maar s'nachts is het dus weer als ik ga liggen,, hoofd op het kussen, en trrrrrrrr, of zo iets. Het verandert wel van karakter, soms lijkt het of er een wasmachine aan staat in de verte. En dan de hele dag, en avond tot 3 uur in de nacht, dan wordt het geleidelijk stil. En dan begint het weer om 8 uur s'ochtends als de schoonmakers binnenkomen. Het is dus geen tinnitus, want het is echt s'nachts even stil, en heeft een duidelijk beginmoment.
Ik slaap slecht, kan het geluid niet maskeren met witte ruis, al helpt dat wel een beetje.
Gevolgen: slaapgebrek, je machteloos en eenzaam voelen. Mentaal alleen nog hiermee bezig zijn. Ik probeer wel mijn aandacht op andere dingen te richten. Ik ben geluidsgevoelig en weet uit eerdere ervaring dat je moet uitkijken met teveel erop te gaan letten. maar ja, als het je belemmert te slapen wordt negeren moeilijk.
De restauranthouder ontkent dat het bij hem vandaan komt. Mijn woningcorporatie geeft aan dat ze de technische dienst erop af zullen sturen, maar bij eerdere klacht over trillingen zeiden ze gewoon zoek het maar uit, dus ik verwacht er niet veel van. Je moet het aantonen, maar hoe? Trillingsmeters? Microfoon die dit geluid kan opnemen? Hoe neem je contactgeluid op, ik weeet het niet, en deskundigen zijn nogal duur...
Mijn vertrouwen in Handhaving is natuurlijk ook minimaal. En toch zou dit redelijk simpel uit te zoeken zijn, waar dit vandaan komt, als die restauranthouder wilde meewerken. Installaties aan- en uitzetten. Wat ze allemaal hebben: afzuiginstallatie keuken, CV, airco, gewone ventilatie, een van die dingen moet het zijn.
EllenA
Nieuw lid

Keer terug naar Mijn soort LFG - overige regio's