LFG Friesland

Beschrijf wat U ervaart. Noem WOONPLAATS in titel.
Forumregels
Noem WOONPLAATS van hinder in de titel.
Bericht wat u hoort, sinds wanneer, in welke tijden/omstandheden, wat het met u doet. Wees beknopt.

LFG Friesland

Berichtdoor haespe » 01 nov 2016 14:39

Met deze nieuwe thread wil ik een oproep doen aan inwoners van Friesland.
Waarom? Omdat waarnemingen in Limburg en/of Amsterdam niets te maken hebben met waarnemingen in deze provincie.

Wie neemt het waar?, een vraag die ook onderzoek nodig heeft.
Op t net kom je verschillende percentages tegen, de één spreekt van 20%, een ander heeft t over 2%.
Mijn mening is…
Dit percentage ligt waarschijnlijk veel lager. Eerder enkele tienden van een procent of op z’n hoogst 1%.
Als het 5 of 20 procent is dan zouden er duizenden en duizenden meer waarnemingen en/of klachten zijn.

Ikzelf ben al 8 jaar bezig met onderzoek.
Woon in Jelsum, zo’n 200 meter van de landingsbaan van de Luchtmacht Leeuwarden
Mijn woning is zeer goed geïsoleerd, de ruiten zijn 3cm dik massief glas. De buiten muren zijn drie steens dik.
Mijn vorige woonplek Heerenveen heb ik de Brom ook waargenomen weliswaar op een lager geluidsniveau, minder DBs, zachter

Veroorzaker van mijn brom…
Kan NIET een windmolen zijn, want als het windstil is, is de Brom er ook.
Dan heb ik t over de windmolen zelf, de stroom-opslag en stroom-omzetters die aan zo’n molen vebonden zijn kunnen wellicht een LFG veroorzaken.

Mogelijke oorzaken…
- Gas leidingen
- (zware) machines op de vliegbasis,
- Een lokale boer die van mest elektriciteit maakt dmv grote machines die bovenop een zeecontainer geplaatst zijn. ( en ontwerp van niks natuurlijk, belachelijke constructie )
- NAM Groningen? Lijkt me een te grote afstand voor de Brom
haespe

Re: LFG Friesland

Berichtdoor Drika » 21 sep 2017 16:02

O....dat is goed om te weten, dat de boeren van hun mest elektra maken! Ben een jaar geleden van uit Brabant verhuisd naar Limburg. Had ik net zo goed niet hoeven doen want...het is hier bijna het zelfde. Dus dat wat ik hier nu waarneem is denk ik van de boeren. Die wonen namelijk rond om mij heen...! Leuk maar niet heus. Eén voordeel heb ik, eerst was het veel erger als nu maar ook nu is het een ramp. Maar ja verhuizen is duur en waar moet ik dan nu weer heen? Dacht hier te kunnen wonen en had het uit geprobeerd om steeds als het me te veel was bij mijn dochter te logeren maar nu ik hier woon is het heel anders als af en toe een weekeindje.Wens alle mensen heel veel sterkte en hoop dat er eens een keer naar ons geluisterd word.
Drika

Keer terug naar Mijn soort LFG - overige regio's