Mijn soort LFG

Beschrijf wat U ervaart. Noem WOONPLAATS in titel.
Forumregels
Noem WOONPLAATS van hinder in de titel.
Bericht wat u hoort, sinds wanneer, in welke tijden/omstandheden, wat het met u doet. Wees beknopt.

Mijn soort LFG

Berichtdoor willeke » 16 sep 2015 21:59

Mijn regio: Nijmegen e.o. Ik ben 62, vrouw, en hoor/voel lfg sinds een jaar of 17. Het is als de inmiddels bekende wasmachine die constant aanstaat, volgens metingen 50 Hz (de frequentie van de electriciteit), en het is er altijd.
LFG- gevoeligheid opgelopen na langdurige blootstelling. De impact was de eerste jaren verschrikkelijk, een soort gevangenschap met marteling. Inmiddels heb ik, met de nodige hulpmiddelen en aanpassingen, weer een redelijk normaal leven, maar het is alsof ik me bijna nooit meer 'normaal' voel. Zoals ik het iemand in de documentaire 'De Brom' hoorde zeggen: het leven voelt niet meer aan zoals het aan moet voelen. Ook als ik er niet aan denk, me niet van het geluid bewust ben, zit er veel spanning in mijn hoofd en lijf. Dat merk ik vooral als ik me bewust probeer te ontspannen. Ik kwam op dit forum op zoek naar informatie over de relatie van LFG en vermindering van geheugen en verstandelijke vermogens.
willeke

Re: Mijn soort LFG

Berichtdoor Minoe » 25 okt 2015 11:55

Al een jaar of 17, (verschrikkelijk) en er is een meting gedaan 50Hz, Professioneel of zelf gedaan, die meting?
een soort gevangenschap met marteling

Daar sla je de spijker op zijn kop, voel het ook zo.
Inmiddels heb ik, met de nodige hulpmiddelen en aanpassingen, weer een redelijk normaal leven

Wat zijn die nodige hulpmiddelen en aanpassingen als ik vragen mag?
Zelf gebruik ik een hoop ventilatoren om zo overdag wat rust te hebben.
S,nachts ga ik naar bed met regen en storm geluid, werkt ook niet echt, LFG gaat er dwars doorheen, maar zonder komt het zo hard binnen.
relatie van LFG en vermindering van geheugen en verstandelijke vermogens

Vraag ik me ook af, het voel als of ik geconsumeerd wordt door de LFG, er is bijna geen plaats meer voor wat anders in mijn hoofd,
tja wat doet dat met een mens zoveel jaar lang?
Weet iemand hier iets over, of is dit onbekend terrein?
Minoe

Berichtdoor willeke » 23 jul 2016 21:47

Ja, er is gemeten door iemand van de universiteit van Groningen die er in die tijd onderzoek naar deed. Hij heeft me, net als een geluidsdeskundige van de gemeente, daarnaast nog verschillende frequenties laten horen, en daar pikte ik de 50 Hz uit als het geluid waar ik last van heb.

Extra magnesium en B6 innemen heeft erg geholpen, wel met advies van een deskundige. Ik slaap op een stapeltje matrassen. Is wel een gedoe maar scheelt in het trillen. Bij mij werken oordopjes ook een beetje dempend. Die gewone goedkope disco-dingetjes bevallen me het beste. Heb ooit dure speciale lfg-dopjes laten aanmeten, maar die hielpen helemaal niet. En verder heb ik mezelf een 'tinnitus-training' gegeven om mijn aandacht ervan weg te halen en te richten op dingen waar ik me liever mee bezig houd. Meestal slaap ik weer behoorlijk goed, en ik denk er vaak niet meer aan.

Wat wel en niet helpt lijkt per persoon te verschillen. Zelf kan ik slecht tegen maskerende ruis, en die heb ik in alle beschikbare kleuren uitgeprobeerd. Ik heb iemand gesproken die baat heeft bij 'tikjes' die ze van iemand gekregen heeft. Die heb ik ook en die werken bij mij wel een beetje maar niet zo erg. Ik ben opgehouden ze te gebruiken omdat ik dan weer aan het lfg ga denken en daar krijg ik dan weer meer last van.

Buiten heb ik minder last, maar dat schijnt voor alle gehinderden zo te zijn.
willeke

Berichtdoor haespe » 01 nov 2016 13:11

Hallo, Eindelijk…
Iemand met dezelfde ervaring.
Ik ervaar de Brom ook als een marteling.
Woon in Jelsum praktisch naast de vliegbasis Leeuwarden, welke natuurlijk een grote verdachte is.
Acht jaar neem ik m waar. het grootste mysterie in mijn leven.
Metingen zijn voor mij onbetaalbaar, 1500 euro… pfuh, belachelijk! en dat is per uur!
Al iemand een goedkopere oplossing heeft om de brom op papier te krijgen, dmv meting of registratie, deel dat dan aub met ons.

De gemoeds toestand is tijdens de brom sjagrijnig en boosheid, welke resulteren in migraine en slapeloze nachten.
Een normaal leven is nauwelijks mogelijk.
haespe

Berichtdoor haespe » 01 nov 2016 13:12

Hallo, Eindelijk…
Iemand met dezelfde ervaring.
Ik ervaar de Brom ook als een marteling.
Woon in Jelsum praktisch naast de vliegbasis Leeuwarden, welke natuurlijk een grote verdachte is.
Acht jaar neem ik m waar. het grootste mysterie in mijn leven.
Metingen zijn voor mij onbetaalbaar, 1500 euro… pfuh, belachelijk! en dat is per uur!
Al iemand een goedkopere oplossing heeft om de brom op papier te krijgen, dmv meting of registratie, deel dat dan aub met ons.

De gemoeds toestand is tijdens de brom sjagrijnig en boosheid, welke resulteren in migraine en slapeloze nachten.
Een normaal leven is nauwelijks mogelijk.
haespe

Keer terug naar Mijn soort LFG - overige regio's