bromgeluid in IJmuiden NH

Beschrijf wat U ervaart. Noem WOONPLAATS in titel.
Forumregels
Noem WOONPLAATS van hinder in de titel.
Bericht wat u hoort, sinds wanneer, in welke tijden/omstandheden, wat het met u doet. Wees beknopt.

bromgeluid in IJmuiden NH

Berichtdoor Marja » 27 maart 2019 20:17

Al sinds een jaar of 5 zit ik regelmatig in dat bromgeluid in mijn flat, samen met nog 1 bewoner aan de andere kant van het complex. Het geluid is hoorbaar en voelbaar en klinkt als een wasdroger die niet goed is afgesteld. Het woningbedrijf waar de flat van is, heeft al heel erg veel onderzoeken gedaan, maar kan geen oorzaak vinden. Een paar weken geleden waren er 2 mensen van de Omgevingsdienst in mijn huis op het moment dat het geluid hoorbaar was. Ook zij hoorden het geluid (het ligt dus niet alleen aan mij!) Vandaag ben ik gebeld door iemand van het Geluidsbureau Arnhem, die was naar mij gestuurd door het woningbedrijf. Deze man attendeerde mij op websites over dit fenomeen; ik ben mij rotgeschrokken van alle verhalen en vraag mij af wat er met onze wereld aan de hand is, want het is ook in Amerika, Engeland en grote delen van Europa. Bij mij is het tot nu toe grotendeels alleen overdag en alleen in de herfst/winter/vroege lente. Zomers is het geluid er niet. Het veroorzaakt trillingspijn achter in mijn nek en zeurderige hoofdpijn, maar ook extreme ergernis. Ik voel ook het geluid in trillingen door de vloer maar ook door de lucht in de kamer. Het is alleen in de huiskamer, alle andere ruimtes in huis niet, dus verkas ik regelmatig naar de werkkamer en/of keuken.
Marja

Keer terug naar Mijn soort LFG - overige regio's