Waarom werd het in Maart erger in het Gooi

Ontdekte LFG-bronnen. Meld ze hier.
Forumregels
Tip: Geef uw berichten een informatieve titel, dan wordt u sneller gelezen.

Waarom werd het in Maart erger in het Gooi

Berichtdoor Agnes12 » 07 apr 2013 20:21

Velen om mij heen vroegen me waarom het LFG gebrom recent veel erger is geworden. Zaterdag 6 April (2013) stond het in de krant, er is een nieuw windpark ingebruik genomen in Zeewolde. Het Gooi zit ruim binnen de straal van zo'n 100 km ondergronds LF geluid transport rond zo'n windpark. Projectie van geluid op de mast en van de mast op de fundering en van de fundering op de bodem.

Nu 7 April, geen of nauwelijks wind en ....heerlijk geen gebrom in het hoofd.

En nu maar hopen dat er geen tunamie van gehinderden in een straal van 100 km rond Zeewolde komen.
Agnes12

Re: Waarom werd het in Maart erger in het Gooi

Berichtdoor Infrasoon » 13 apr 2013 17:37

Het lfg is zwaarder en massiever geworden in regio Flevoland, echter, ook als het windstil is worden wij niet gespaard. Dan gaat het hier gewoon door.Letterlijk 24 uur per dag nooit meer weg, nooit meer een "lege"lucht.
Infrasoon

Berichtdoor Emma » 13 mei 2013 09:59

Afgelopen twee maanden was het geluid weer behoorlijk aanwezig. Vreemd genoeg is het nu sinds vrijdagavond weer stil. Misschien verandering van windrichting? Ik woon in de buurt van het Gooi /Hilversum.
Emma

Berichtdoor Emma » 13 mei 2013 12:51

Nog even een aanvulling op het vorige bericht. Vrijdagavond 10 mei was het plotseling stil. Het is nu maandag 13 mei en het is nog steeds stil. Nu was er vrijdag veel wind met windstoten. Zijn er windmolen stil gezet? en staan ze nog steeds stil? Ik woon in omgeving Hilversum. Hoor graag een reactie van mensen in het Gooi die mogelijk dezelfde ervaring hebben.
Emma

Berichtdoor Schrijver » 09 sep 2013 01:01

Hoi, ik woon in Bussum en het leek een hele periode of ik geen last meer had van LFG tot ongeveer drie weken geleden? (Zie ook mijn bericht op dit zelfde forum maar dan onder 'mijn soort LFG').
Schrijver

Berichtdoor YolandaSchaap » 30 mei 2014 16:14

Hier in Ulft waar ik woon Het Bosveld tot september vorig jaar niets aan de hand nu word ik soms huilend wakker omdat ik zo graag slapen wil - soms is het even stil en dan bizar alsof mijn oren even rust krijgen - maar dat is meestal van korte duur - dus wat ze in september gedaan hebben weet ik niet - wat ik wel weet is dat de stilte voor mij voorbij is..
YolandaSchaap

Berichtdoor Briggyy » 19 sep 2019 20:42

Hallo beste mensen,..

ik ben hier net nieuw en ik kreeg bij het lezen een brok in mijn keel van herkenning,..
Dus ik ben niet de enige die al vanaf vorig jaar medio September last... lees TEVEEL last heeft van dag in dag uit een grote stress te ervaren
door geluidsoverlast

En ik heb precies zoals Jolanda Schaap ook dat ik amper in slaap kom en in de nachten vaak uren wakker,ik draag zowel overdag als s'nachts oordopjes,
maar zelfs dan... Het is om gek van te worden,en ook mij staan de tranen vaak nader dan lachen,
Ik ben veranderd door deze overlast..en daar ik midden in een burnout verkeer is dit precies niet daar waar ik nou door vooruit ga.
Ik mag dan wel als hooggevoelige zijn betiteld, maar daar heeft dit echt niets mee te maken,.

Ik woon in Kerkdriel, provincie Gelderland, tussen de rivieren in, hier dus geen gasbronnen, ook geen windmolens of snelweg,

Daar ik vorig jaar een wespennest had, dacht ik,. dus toch ook in de spouwmuren, maar doordat het soms uren niet veranderd qua
continuiteit wist ik nee, dit zijn ook geen wespen en sws dan zouden ze inmiddels mijn hele huis hebben overgenomen.
Ik hoop echt dat er IETS gaat veranderen, sorry voor mijn wat negatieve toon, maar goed wie hiermee kan lachen die heb ik nog niet
ontdekt,.

Heel veel succes,sterkte etc met dit hele gebeuren,
Warme hartegroet,.

Briggy
Briggyy
Nieuw lid

Keer terug naar Bronnen van geluid en trillingen